Nieuws
Klaar voor de toekomst met de kennis van Laan Heiloo
4-4-2023Sinds de opkomst van de ijssalon in Nederland is er een hoop veranderd. Ambachtelijk ijs heeft in de loop der jaren enorm aan populariteit gewonnen. In de laatste 10 jaar is het aantal ijssalons in ons land zelfs verdubbeld en zijn er een hoop vernieuwingen geweest op het gebied van smaak en bedrijfsvoering. Laan Heiloo vertelt over de ontwikkelingen in de ijsbranche en werpt een blik op de toekomst.Wat betekent het SUP reglement voor u?
27-2-2023Door middel van de SUP (Single Use Plastics) wetgeving wil de regering het plastic in zwerfafval verminderen. De SUP regeling heeft betrekking op kunststof wegwerpproducten, waaronder verpakkingen die veel gebruikt worden in horeca. Deze stap is gemaakt om het gebruik van plastic (bevattende) disposables te ontmoedigen en bewustwording te vergroten.
Lees hier wat er allemaal veranderd voor u!Laan Heiloo brengt ambacht en sociale media samen
21-2-2023Digitalisering en ambacht lijken op het eerste gezicht ver van elkaar af te staan. door slim gebruik te maken van online mogelijkheden kunnen de twee elkaar juist versterken. Zodra je ambachtelijk ijs aanprijst op sociale media, krijg je toegang tot een enorme groep potentiële klanten. met de producten en tips van Laan Heiloo maak je van jouw ijssalon de volgende online hit.Balans in de ijsvitrine
29-11-2022Centraal in het interieur van een ijssalon is de ijsvitrine. Hier gaat de aandacht van de klant direct naartoe en hier wordt ook de keuze gemaakt voor een ijsje. Een goede presentatie is daarom essentieel. Maar bij het inrichten van de ijsvitrine zijn nog meer zaken van belang. Laan Heiloo legt uit hoe je zorgt voor balans in de ijsvitrine.Creatief in de winter
27-9-2022Veel ijssalons sluiten volgens traditie de deuren in de wintermaanden. Nergens voor nodig, want ook in de winter kun je als ijssalon succes boeken. Laan Heiloo inspireert ondernemers om ook bij koude temperaturen publiek naar de ijssalon trekken.
Laan Heiloo helpt bij receptontwikkeling
26-4-2022Het is inmiddels een begrip in Huizen: de koeriers van ijssalon Chielato’s die ’s zomers door de dorpsstraten fietsen. “Het doet mensen denken aan vroeger; iedereen zwaait of komt een ijsje halen”, vertelt eigenaar Chiel van Maurik. Wat Chielato’s vooral onderscheidt, is de ruime keuze aan ijssoorten in de vitrine. Laan Heiloo helpt regelmatig bij het ontwikkelen van bijzondere ijscreaties.Laan Heiloo geeft tips over prijsstijgingen in de ijsbranche
1-3-2022Het is alom in het nieuws: de prijsstijgingen in vrijwel alle sectoren. Ook de ijsbranche heeft hier mee te maken. Van grondstoffen, energie, apparatuur, transport, verpakkingsmaterialen tot personeel, de kosten gaan omhoog. Hoe ga je hier als ijsondernemer het beste mee om? Laan Heiloo geeft tips.Feestelijk chique: verleng het seizoen met ijstaarten
2-12-2021IJstaarten zijn ideaal om het seizoen te verlengen. U kunt er eindeloos mee variëren en ze zien er ook nog eens chique uit. Perfect dus voor tijdens de feestdagen. Zorg voor continuïteit in uw ijssalon en presenteer ’s winters de meest bijzondere ijstaart-creaties in de vitrine. Laan Heiloo helpt graag mee bij het maken van een onvergetelijke indruk.‘Als je weet hoe een recept is opgebouwd, kun je makkelijker variëren’
25-11-2021De eerste week van november inspireerden Laan Heiloo en Valmar ijsbereiders tijdens het jaarlijkse ijsseminar dat Laan alweer voor de 15e keer organiseerde. Mohamad Bachir El Baba van MEC3 enthousiasmeerde de deelnemers – van (door)starters tot ervaren ijsbereiders – aan de slag te gaan met goede receptuur en nieuwe ideeën.Bakkerij Schuld gaat de uitdaging aan
7-10-2021Bij De Kleine IJsfabriek van Bakkerij Schuld in Elburg is aan inventiviteit geen gebrek. De ijssalon opende in 2019 de deuren en is onderdeel van een indrukwekkend totaalconcept: een combinatie van een bakkerij op twee locaties, een chocolaterie, een bakkersmolen én een ijssalon.Laan Heiloo helpt ondernemers overwinteren
7-10-2021In de winterperiode sluiten veel ijssalons voor een paar maanden de deuren. Maar ook wanneer het buiten vriest, loont het om ijs te verkopen. Laan Heiloo legt uit hoe je als ijssalon ook in de winter succes boekt.Een ijsje mét pit
10-9-2021Na de drukte van de zomerpiek is er voor veel ijsbereiders weer ruimte om aan de slag te gaan met extra speciale ijscreaties. Frisse sorbetsmaken maken in het najaar plaats voor warme en romige smaken zoals mokka, appeltaart en chocolade. Laan Heiloo helpt graag mee om uw klanten ook dit seizoen te blijven verrassen. Sla de winterslaap over en presenteer uw klanten dit ijsje mét pit.Klein verwenmoment, groot plezier
23-4-2021Dit jaar zal nog steeds anders zijn dan we gewend zijn, maar één ding is zeker: iedereen is en blijft op zoek naar die kleine verwenmomenten. Dus het is een goed idee om ons voor te bereiden op de feestjes groot en klein, die sowieso ieder jaar doorgaan: Moederdag, Koningsdag, Vaderdag enzovoort. Hoe ze uiteindelijk gevierd gaan worden, blijft een verrassing, maar met een heerlijke ijscreatie erbij is het altijd feest.Laan Heiloo stimuleert ondernemers om zich te onderscheiden
16-4-2021Naar verwachting vieren we de komende zomer weer massaal in eigen land. Voor ijsondernemers betekent dit naast aanpassingen ook nieuwe kansen. Laan Heiloo inspireert ondernemers om ijsproducten op creatieve wijze onder de aandacht te brengen.Ieder seizoen zijn eigen smaken
1-4-2021Het nieuwe ijsseizoen staat alweer voor de deur en de eerste voorbereidingen zijn al in volle gang. Naast het standaard assortiment blijft het belangrijk om uw klanten te verrassen met nieuwe smaken en combinaties. Zo blijft u, als ijsbereider, vernieuwend, creatief en actueel. Het maken en bedenken van nieuwe combinaties hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn en Laan Heiloo laat u dit graag zien.Laan Heiloo ondersteunt ijsbereiders in hun ondernemerschap
29-1-2021Laan Heiloo heeft zich afgelopen jaar op een vernieuwende manier in de markt gepositioneerd. “Wij willen een partner in business zijn voor iedere ijsbereider.” Via flyers en het gebruik van online media zoekt de leverancier volop communicatie met de klant en niet alleen voor de verkoop van eigen producten. “We doen er alles aan om de ijsbereider meer geld te laten verdienen.”Nieuwe huisstijl met eigen beeld- en videomateriaal
7-10-2020Afgelopen jaar is Laan Heiloo druk bezig geweest met het moderniseren van haar huisstijl. Het vernieuwen van deze huisstijl hoort helemaal bij de koers die Laan Heiloo nu vaart. Het familiare karakter is gebleven, maar uitstraling, zowel online als offline, is in een modern en nieuw jasje gestoken.Meer online gemak én meer persoonlijk contact
3-9-2020Laan Heiloo zette de afgelopen tijd in op digitalisering zonder het persoonlijke contact te verliezen. “Door online meer te bieden, hebben we meer ruimte gekregen voor persoonlijk advies.”Laan Heiloo zet in op informeren en inspireren
24-2-2020Inspireren en informeren, dat worden twee belangrijke pijlers voor Laan Heiloo. Daarmee wil het bedrijf zich
onderscheiden en meerwaarde bieden aan zijn klanten. Die meerwaarde zit ‘m ook in het doorvoeren van digitale
verbeteringen. Zo wordt de website vernieuwd en vanaf 1 maart gaat de nieuwe webshop online. “Dan kan men op elk gewild moment bestellen, zelfs om 3 uur ’s nachts”, aldus Charlotte Beek van de afdeling marketing en communicatie. “De snelle levering, iets waar Laan Heiloo om bekend staat, blijft daarbij behouden. Op werkdagen vóór 12 uur bestellen, betekent de volgende werkdag in huis.”Introductie nieuwe webshop
1-2-2020Vol trots presenteren wij je graag onze nieuwe webshop. Komend ijsseizoen kun je jouw bestellingen gemakkelijk en snel via onze webshop bestellen.Laan Heiloo verwelkomt je graag weer op Bakkersvak 2020
31-1-2020Our platform is certified for Microsoft Dynamics NAV & AX, which signifies that the solution has met Microsoft's highest standard for partner-developed software. By successfully meeting all certification requirements, our platform now carries the distinct certification.
Diverse thema workshops
7-1-2020By organizing and attending industry events, we like to share the most recent developments and opportunities related to integrated e-commerce. During these events you will get new ideas and meet experts in the industry who can talk about the opportunities and challenges of e-commerce. For an overview of the events, go to our website.
Verfrissend ijsseminar voor starters en gevorderden
5-12-2019Inspirerend, verfrissend en familiair. Zo vatten de deelnemers aan het jaarlijkse ijsseminar van Laan Heiloo en Valmar Nederland het event samen. De ene ijsbereider is er al 12 jaar trouwe gast en ziet het als een enerverende afsluiter van het ijsseizoen. Een ander is nieuw in het vak en neemt alle handige tips en trucs als een spons op. Deze 14e editie is het aan MEC3-maestro Francesco Giordano de taak om de deelnemers te verrassen. Dat lukt onder andere met het demonstreren van de vele toepassingen van MEC3’s beroemde Quella Family range.